• Meggy (možná org) 12. 5. 2017 11:53:45
    Ahoj, na podzim určitě budeme organizovat šifrovačku, jen se asi nebude jmenovat Podzimní :) . Pravděpodobně vzniknou dvě různé hry vedené jinými lidmi, jedna těžká a jedna pro začátečníky, s Martinem a Týnou se budeme (více či méně) angažovat v obou. Termíny se ještě přesně neví, ta těžší se plánuje koncem září, ta lehčí nejspíš někdy v říjnu. Rádi Tě na některé z nich uvidíme :) .
  • Eliška 11. 5. 2017 15:57:22
    Ahoj. Už se ví, jestli Podzimní letos znovu bude? (pokud mě chcete potěšit, tak správná odpověď zní "ano"). Je už případně nějaký nástřel termínu? Díky!
  • Martin (org) 27. 10. 2016 12:14:39
    Ke ztrátám a nálezům se připojil deštník, který někdo nechal na afterparty ve vinárně. Máme tedy: černou mikinu, černou čepici, černou čelovku a tmavě šedý kostičkovaný deštník. Nechybí někomu?
  • Zuzka (Na výletě) 23. 10. 2016 1:27:59
    Poznámky týmu, který bere šifrovačky prostě jako výlet http://quaoar.wz.cz/podzimni_na_vylete.txt
  • Ondra (Hlavne se nezranit) 22. 10. 2016 12:39:09
    Ahoj, zkusil jsem sepsat svoji první reportáž, je to trochu delší než jsem čekal, ale myslím, že může posloužit jako dobrý náhled do světa začátečníků :) https://docs.google.com/document/d/1IBKBOZLfhSrLE3NFHbGQHp7RCkJpyusFAQe81BtSpqw/edit?usp=sharing
  • Martin (org) 20. 10. 2016 16:26:19
    Konečně jsme dopsali organizátorskou reportáž, najdete ji mezi ostatními. Také jsem na žádosti zde ve fóru přidal seznam nápověd, najdete jej dole na stránce se šiframi.
  • sůša 20. 10. 2016 7:16:44
    Tajtrdlík: to je to, co jsem navrhoval ještě před šifrovačkou, přijde mi to o hodně spravedlivější, pokud hraje vyšší roli počet vyřešených šifer, tak by se týmy stejně nemohly (rozuměj nechtěly) zaseknout na nějaké šifře na moc dlouho ale více by to podpořilo touhu k řešení a ne takové to: zbývá hodina do konce, jdeme brát absolutky, at se tam stihneme dostat :D uvidíme co na to orgové příští rok :)
  • Tajtrdlik 20. 10. 2016 1:52:42
    Při pohledu do výsledků mi přijde, že spravedlivější by bylo mít jako první kritérium vyřešený počet šifer a teprve v případě stejného počtu vyšší dosažené stanoviště. Takový Dream team by měl být o pár příček výše. :-) Jinak to totiž svádí k braní absolutních nápověd, které by měly být až jako krajní varianta.
  • Elifka 19. 10. 2016 23:41:07
    Díky moc za hru, naše zážitky sme spísali na http://zviratka.elif.cz/games/podzimni2016.html :)
  • Věšák (Rychlý mouchy) 19. 10. 2016 23:35:58
    Ještě bych dodal, že i když jsme si dali vlastní afterparty už v sobotu, moc rádi dorazíme i na tu oficiální... :)
  • Věšák (Rychlý mouchy) 19. 10. 2016 23:34:27
    Milí orgové, děkujeme za skvělou hru! Moc jsme si to užili, šifry byly super a trasa nádherná. Systém přesunů může vzbuzovat obavy i vlnu nevole, ale nám docela vyhovoval. Jak to pořešit pro příště je na vás, nám by určitě ponechání stávajícího způsobu nevadilo. Snad jen ten websystém by se dal trochu poladit. Jinak obrovský palec nahoru za doma dělaný dort, za ježečky a za super placky!!! Ještě jednou dík a doufáme, že se za rok zase sejdem! A komu by tenhle příspěvek přišel krátkej, ten si může užít detailní rozbor našich zážitků tady: http://tinyurl.com/zgh2rrg
  • Mike 19. 10. 2016 22:38:05
    Přidáváme taky jednu várku zážitků: https://docs.google.com/document/d/1nv6RtaSEV3ZSafOAvJ1oGWegI0pDbxwd8ubmjThAb3M/edit?usp=sharing
  • 19. 10. 2016 18:29:38
    @Yeti "Konec ve tři ráno oproti ranímu/dopolednímu konci (a případně pozdějšímu začátku) nepomáhá ničemu." Konec ve tři ráno je pro mě na horní hranici toho, aby to považoval za jednodenní širovačku. Nerozhodí to spánkový režim, což myslím hodně týmů ocení. Uznávám, pro nepražáky je to hloupé, ale raději bych pár hodin ubral než to táhl až do rána. Navigace mi přišla fajn. Je dobře, že to funguje offline, párkrát jsme byli mimo signál. Dvakrát jsme ustřelili, když jsme zaměnili výchozí stanoviště, ale naštěstí jsme vždy cestou potkali to správné a dopočítali, že tam chceme. Skript jsme též měli (https://gist.github.com/tom-kuca/def1fe090dbcaca56ceedf0f21a8bed9), ale jen na internetu, a tak bylo stejně rychlé to spočítat s mapou.
  • Martin (Sakrblé) 19. 10. 2016 9:31:55
    Za nás super šifrovačka, jak co do trasy (nakonec to šlo i s kočárem), tak hlavně super co do časového rozvrhu (je fajn nemít zabitou celou neděli dospáváním) a šifer (zvládnutelné i pro nováčky a možnost absolutní nápovědy). Díky! Jedna poznámka - nešlo by k řešením šifer přidat také nápovědy?
  • Ondra (hlavně se nezranit) 18. 10. 2016 13:07:42
    za mě ještě jeden doplňující komentář k obtížnosti: byli jsme všichni naprostí začátečníci (index=0) a šifry nám přišly na střídačkuvíce či méně těžké, pravidelně se střídaly šifry, které jsme vyřešili bez nápovědy s těmi s nápovědou, jen na konci nás dostihl čas takže přibyli absolutky... čili vzrůstající obtížnost jsme zase tolik nepozorovali, například 14. šifra nám přišla jako jedna z nejlehčích, zato 6. jsme nedokázali zdolat ani s nápovědami (takže dobře že byla možnost absolutek :) ale za rok rád opět přijdu :)
  • A man has no name 18. 10. 2016 10:36:20
    Taky díky za hru! Ze začátku jsem moc nevěděl, co čekat od šifrovačky, která chce uspokojit začátečníky i zkušené hráče, ale musím říct, že slíbená vzrůstající obtížnost šifer ve druhé části hry byla splněna. Klidně by ke konci mohly být i o něco těžší, ale chápu, že vymyslet šifru, na kterou kyborg během pěti minut nemrkne a hned už nesprintuje dál, je celkem fuška. :-) Trasa vedla krásnými a ještě ne tolik ohranými částmi Prahy a myslím, že k tomu částěčně napomohla nová forma přesunů, protože lze šifru dát i na místa, která se jen obtížně vkládají do tajenek. Takže z mě super a příští rok rád přijdu zas.
  • Zdenek (Freezy Bee) 18. 10. 2016 7:43:25
    Diky za super hru! Nejvic se nam asi libili posledni 4 sifry. Bylo ve vytistenem zadani malovane krizovky ze startu taky tak blbe rozpoznat 8 a 6? To by vysvetlovalo, proc nam to neslo vyresit (manualne ani solverem).
  • Martin (org) 17. 10. 2016 21:29:46
    Právě jsme s Meggy dodělali řešení poslední šifry, již jsou komplet! Příští pondělí bychom vás rádi pozvali na afterparty ve Slovácké vinárně na Žižkově. Přijďte si s námi a mezi sebou popovídat o Podzimní, šifrovačkách a životě vůbec :)
  • Martin (org) 17. 10. 2016 21:22:45
    Ztráty a nálezy: V cíli nám zbyla černá bunda, čepice a čelovka (všechno to bylo černé).
  • Šimon (Adios Embryos) 17. 10. 2016 15:17:10
    Díky moc organizátorům za skvěle připravenou šifrovačku. Parádní šifry pro začátečníky, moc se mi líbila Nebe peklo ráj, Pomeranč a Bludiště. Moc hezká trasa. Navigační stystém mi přišlem mnohem lepší než luštění přímých lokací, i když chápu že ručním luštěním se u delších slov snadno udělá zbytečná chyba. My na to měli jednoduchou aplikaci, tak kdyby se podobný systém použil někde znovu, tak ji najdete zde: https://github.com/slonichobot/podzimniNavigator.
  • Jaqen 17. 10. 2016 14:37:35
    Díky za hru! Bavila mě, šifry fungovaly dobře - moc se nám akorát nelíbila dvojka, jinak se přidáváme k příznivcům piškvorek. Byl to docela závod, ale tomu je dneska těžký se vyhnout. Děkujeme. https://docs.google.com/document/d/1dJMpoamXB-AaZqfzBLbzmq_rckTB3pKvx0N4dcVTNh4/edit?usp=sharing
  • Ips 17. 10. 2016 14:28:48
    Ahoj, taky moc díky za fajn hru :). Za mě byla hlavní předností opravdu skvělá trasa. Super potom byly šifry s ježkem a ovocem, bludiště a pomeranč. Všechno byla opravdu zábava řešit. Mám jen jednu drobnou výtku - nápovědy k piškvorkům naprosto přeskočily úvodní fázi doplňování křížků a koleček na vítězných pozicích. Osobně si myslím, že by nápovědy měly postupně odkrývat jednotlivé elementární kroky, v tomhle směru nápověda s rozdělením plochy na 5x5 v záseku na úvodní fázi naopak uškodila (člověk se začal soustředit na partie v jednotlivých čtverečcích místo partie jako celku). Pokud by úvodní nápověda zněla "vítězné tahy" nebo nějak podobně, bylo by výrazně snazší se chytit. Navíc mi také přijde, že nápovědy byly nevyvážené - brali jsme nápovědu ještě na příkladech, a zde byla hned ta první naprosto totální, po ní asi nebylo možné šifru nevyřešit. Na tomhle bych trochu zapracoval, jinak šifry i obtížnost za mě super :) Díky moc a těším se na příští ročník!
  • Eliška (NaHRAně bifurkace) 17. 10. 2016 13:18:25
    Taky moc děkuju za skvěle připravenou hru. Největší plus pro mě byly piškvorky. Opravdu hodně hezká šifra, která se nám postupně odrývala pod rukama. Byla jsem pak pyšná, že jsme to zvládli bez nápověd. Nejvíc nám totiž trvalo přijít na závěrečný krok řazení tajenky a tam jsme se stejně báli, že by nám nápovědy jenom říkaly, co už víme. Nejslabší mi přišla šifra s ježečkem a plodinami. Nepřijde mi šťastné schovat do šifry nápovědu, která od řešení spíše odvádí. My třeba nápad na mobil měli celkem brzo, ale vykašlali jsme se na něj, protože jsme nevěděli, jak v něm využít všechny ty druhy plodin a nevěřili jsme, že by k ničemu nebyly. Až nápověda přes webinfo nám prozradila, že to, co nás celou dobu mátlo, byl hint prozrazující, co bysme bez něj věděli lépe než s ním :-).
  • Martin (Pralinky zvlášť) 17. 10. 2016 10:17:38
    Díky moc za hru. Trasa Prokopským údolím se mi velmi líbila. šifry se byly také fajn. Nebe peklo ráj (v nášem podání ein, zwei, drei), piškvorky, bludiště nebo matematika se mě opravdu pohladily po duši. Ještě jednou díky.
  • Honza (Bazinga) 16. 10. 2016 23:08:46
    A ještě k systému kódování poloh stanovišť: přišel mi vtipný, logický a validní. Je to zajímavější než třeba vyhledávání v rejstříku nebo interakce s webinfem. Kvituji zveřejnění před hrou, každý si to mohl vyzkoušet, zamezilo se zbytečným zmatkům při hře a kdo chtěl, mohl si i naprogramovat převod hesla na vektor (vím alespoň o dvou týmech, co to udělaly). Mít všechno ve webinfu (včetně odkrývání polohy stanoviště), jak navrhuje Yeti je riskantní, protože je víc věcí, co se může porouchat (jako třeba letos na Bedně). Offlinový systém je v tomto spolehlivější a pro mě osobně i zábavnější. Takže bych se pod Yetiho lamenty nepodepsal. I když jsme jednou taky omylem začínali (a tedy hledali) ve špatném čtverci :-)
  • Ondra (Hlavne se nezranit) 16. 10. 2016 22:56:34
    jeste jeden poznatek k piskvorkam, moznost ze krizek urcuje jednoznacne policko ve ctverecku se nám povědlo nespravne zavrhnout, kvuli tomu ze do ctverce (5,4) lze doplnit dva ruzne vyherni krizky (asi bychom to stejne nedali, ale rozhodne by to pomohlo) ;-)
  • Honza (Bazinga) 16. 10. 2016 22:54:16
    Ahoj, taky díky za povedenou hru. Uchvátila mě krása trasy, která byla vskutku podzimní, navíc parádně vyšlo počasí. Myslím, že orgové do poslední bodliny splnili to, co před hrou slíbili - míň náročnou hru, kterou si užijí i méně i více zkušené týmy. My jsme si ji užili moc! Ač byly šifry jednodušší, byly vesměs hezké, některé až krásné. Nejvíc se mi líbily šifry v závěru (nebe-peko-ráj a dál). Piškvorky mezi (tři) nejlepší šifry roku. Klobouček! (Doufám, že za rok se dočkáme dalšího ročníku)
  • Dominik 16. 10. 2016 22:03:03
    Nebojte se, věřím tomu, že Martin všechno během pár dní vyvěsí, ale mějte trochu strpení, přeci jen to v jednom člověku zabere trochu času...
  • Romana 16. 10. 2016 21:51:07
    Můžete zveřejnit i řešení startovních úkolů - malované křížovky a text azimuťáku? A pak by bylo také dobré zveřejnit i nápovědy. Díky.
  • Jaromír (Piliny všude okolo) 16. 10. 2016 21:50:26
    Děkujeme za krásnou hru; ideální pro tým našeho počtu a úrovně. Provedla nás krásnými místy, což jsem velmi ocenil, a dokonce se mi podařilo i několika drobnými nápady přispět k řešení některých šifer. Pokud se bude konat i příští rok, budeme velmi rádi.
  • Ondra (Mrkve z tykve) 16. 10. 2016 19:03:06
    Díky za hru, bavila mě. Piškvorky řadím mezi nejlepší šifry, které jsem letos na hrách viděl. Časové vymezení hry nám v závěru připravilo dilema - byla tu možnost ještě nějakou dobu (klidně pár dalších hodin) zkoušet překonat náš zákys na pomeranči, nebo šifru i za cenu propadu v umístění přeskočit, navštívit cíl a dostat se domů stále ještě denní městskou dopravou. Nakonec jsme zvolili to druhé. Z oficiálního konce ve tři v noci jsem tak trochu v rozpacích. Kdybych si měl vymýšlet, více bych uvítal čistě denní šifrovačku, co začne dřív, je klidně o pár šifer kratší a končí třeba v deset večer. Taková Praze docela chybí.
  • Martin (org) 16. 10. 2016 18:45:22
    Díky všem za zpětnou vazbu, pečlivě to čteme a odpovědi/vysvětlení/omluvu na spoustu dotazů naleznete v organizátorské reportáži, jen co ji sepíšeme. Za omezení na 1000 znaků se omlouvám, to je artefakt, který mi zbyl ze začátku programování webu a později ho již neumím jednoduše zrušit bez smazání všech příspěvků ve fóru :( Jinak statisktiky průchodu již zobrazují i použité nápovědy a v sekci Šifry a řešení budou postupně přibývat řešení šifer.
  • Hanka 16. 10. 2016 16:45:26
    Za nas hra paradni, pro mene zkusene tymy uplne akorat. System napoved vyhovoval, nezkysli jsme diky tomu na piskvorkach a uzili si i zbyle sifry. Konec ve tri rano jsme velmi kvitovali, jeste se da dostat v praze do postele a nezabit tak hrou i celou nedeli. Budem se tesit pristi rok :)
  • Ondra (Hlavne se nezranit) 16. 10. 2016 15:17:23
    Ahoj, moc díky za pěknou šifrovačku, šlo nás pět naprostých nováčků a zvládli jsme to dojít do cíle (s využitím některých nápověd a jen tak tak), takže celkem spokojenost s obtížností, jen nápovědy byly někdy pěkné a jindy uplně k ničemu a spíše nás zmátly nebo to byla věc, kterou jsme udělali jako první atp. Budete zveřejňovat autorské řešení? Docela rád bych znal dvě z nich, které nás donutily použít absolutky ;-)
  • Danka 16. 10. 2016 14:36:32
    Minimalne jedno slovo bolo lahko zamenitelne (police/poluce), ale myslim, ze prave zamerom orgov bolo donutit hracov to dolusitit uplne a nehaluzit. Nevidim dovod neautomatizovat system hladania dalsieho stanoviska, kedze aj tak hromada timov uz terz urcite mala nieco, co iba robilo vektorovy sucet vysledneho slova. Ak je motivaciou pre tento system zabranenie haluzeniu a donutenie dolustovat sifry, tak je snad jedno ci si spravne riesenie prepocitam sam (a potencialne urobim blbu chybu nesuvisiacu so schopnostou lustit sifry), alebo mi system poviem kam mam ist (samozrejme kontrola mozna raz za x minut aby nesiel bruteforce).
  • Bratr (Zadek nenakrájíš!) 16. 10. 2016 13:35:39
    Poznámka k navigačnímu systému: předpokládám, že orgové měli nějaký algoritmus na generování použitelných slov, která vedou tam, kam bylo třeba. Myslím, že by nebylo těžké přidat podmínku na "robustnost" slova, konkrétně aby mělo vzdálenost k libovolnému jinému slovu ve slovníku větší než 1. Jinými slovy, chyba v 1 písmenu by neměla dát jiné smysluplné slovo.
  • Zbožák 16. 10. 2016 13:25:38
    A ještě dotaz ke startovním aktivitám. Alespoň z našeho pohledu byla malovaná křížovka obtížnostně zcela mimo ostatní úkoly. Takže jsme tam 3/4 hodiny čekali na žlutou placku, i když jsme věděli, kam jít dál. To byl záměr?
  • Zbožák 16. 10. 2016 13:23:47
    Teď ještě pár drobností k zamyšlení. U mapy bych se přimlouval za větší formát a čitelnější tisk. Aby na hru stačila jen org-mapa a nemusela se používat ještě další. Kódování dalšího stanoviště heslem je originální a snáz se tvoří šifry, na druhou stranu se dá snadno jít se správně vyluštěnou šifrou úplně jinam.
  • Zbožák 16. 10. 2016 13:17:04
    Ahoj, palec nahoru za prima hru, kterou si (věřím) užili jak začátečníci, tak i zkušení matadoři. Pochvalyhodných prvků by se našlo hodně (namátkou trasa, herní čas, použití placek, dramaturgie hry, většina šifer - i když tady to vnímání asi bude dost individuální). Na první ročník dobrá práce :-)
  • Legre 16. 10. 2016 13:16:29
    Chtěla bych moc poděkovat organizátorům sifrovacku.Šifry byly srozumitelné a uhratelné pro nás i když par napoved se hodilo.Míč jsme si to užili a tesime se na další rok :-) Prosím,kdy budou na stránkách šifry.Omylem jsem si je vymazala z mobilu. Ještě jednou díky. Humor úsměv na tvářích při hře byl super.
  • Honza 16. 10. 2016 13:09:19
    Ahoj. Za mě jsem naopak kvitoval jak konec již ve 3 v noci, tak se mi líbil i systém přesunů v mapě, ač dával prostor k haluzení. Jak říká Yeti, neškodilo by nějaký systém pro potvrzení hesla. Pro náš stále nepříliš zkušený tým byly šifry obtížnostně naprosto ideální. Díky moc!
  • Pavel 16. 10. 2016 13:09:12
    Díky za moc pěknou hru. Šifry moc pěkné, někdy trochu moc lehké, ale to navadí, to záleží na orgách, jakou chtějí mít hru. Určitě se líbilo mnohonásobné využití placek, hezká trasa, systém hledání dalších stanovišť. Ten bych neautomatizoval, protože je to prvek, který zpestří hru a může jí i rozhodovat, jak třeba píše Yetti. Co vylepšit do dalšího ročníku? Asi bych zapracoval na vyváženosti celé hry. Nápovědy bych více penalizoval, vzdálenosti mezi stanovištěmi trochu prodloužil, někdy byly moc vyhaluzitelné, hru asi prodloužil do pěti do rána. Ve tři se stejně nikam mhd nedostanete. Ale jen tak dál. Díky było to supr.
  • Yeti 16. 10. 2016 12:58:50
    Pokračování V. Omlouvám se za formátování II. Mezi ‚‚vyluštěné heslo‘‘ a ‚‚místo dalšího stanoviště měla být šipka › (U+2191)‘‘. Asi zásah nějakého antiunicodového šotka...
  • Yeti 16. 10. 2016 12:53:12
    Pokračování IV. Omlouvám se za formátování. Nejdou dělat odstavce a limit 1000 znaků taky extra nepomáhá....
  • Yeti 16. 10. 2016 12:52:17
    Pokračování III. Smysl nedává to, že hráči vůbec provádějí tu mechanickou operaci. Hra vyžaduje neustálé připojení k internetu. Systém přesunů funguje způsobem vyluštěné heslo › místo dalšího stanoviště. Proč se tedy to heslo rovnou nezadává do webu, který při správném heslu vyplivne polohu dalšího stanoviště? A při špatném přidělí nějakou penalizaci. Takže dostane-li tým z šifry jedno plausibilní leč chybné české podstatné jméno, nepůjde aspoň nic netuše na druhou stranu. Při zachování systému počítám, že příště bude mít většina týmů skript/stránku/aplikaci, která bude to sčítání vektorů automatizovat. Udělám-li nějakou já, dám ji veřejně k disposici.
  • Yeti 16. 10. 2016 12:52:00
    Pokračování II. Systém přesunů nedává smysl. Nezakládám kritku na tom, jak jsme hodinu a čtvrt viseli se správně vyluštěnou šifrou ve špatném čtverci. Sice by se to těžko stalo, kdybychom luštili rovnou polohu dalšího stanoviště, ale byla to hlavně a především naše vlastní pitomost, protože po pětinásobném překontrolování a přepočítání všeho ostatního jsme měli zkontrolovat i to, zda začínáme přesun ze správného čtverce...
  • Yeti 16. 10. 2016 12:50:58
    Pokračování I Konec ve tři ráno oproti ranímu/dopolednímu konci (a případně pozdějšímu začátku) nepomáhá ničemu. Při dobrém naladění obtížnosti hry týmy přicházejí do cíle v několika posledních hodinách herního času. Takže vesměs akorát tak, aby s výjimkou nejrychlejších nestihly odjet posledními večerními spoji a čekaly tři, čtyři, pět hodin na ty první ranní. Chce-li se hra vyhnout tradičnímu dopolednímu testu vůle, kdy v dopoledních hodinách vyčerpané týmy bojují se spánkem, dá se končit ráno o půl deváté. Kyborgové možná dojdou pořád o půlnoci, ti se nedají předvídat. Hlavní peloton přijde v době, kdy už jezdí ranní spoje. A pomalejší týmy budou mít o pár hodin víc na luštění.
  • Yeti 16. 10. 2016 12:50:27
    Díky za pěknou hru, trasa byla pěkná, líbily se nám hlavně poslední tři šifry (obzvlášť piškvorky), ale i ty jednoduché byly vtipné (HROB, vzorce, nebe-peklo-ráj, ...) a oceňuji i podařené využití nepomůckové pomůcky v podobě olympijských kruhů. A teď něco k prvkům, ke kterým jsme se pokoušeli přistupovat nezaujatě, ale...
  • Bratr (Zadek nenakrájíš!) 16. 10. 2016 12:48:33
    Btw. proč je tady limit na příspěvek 1000 znaků? Člověk vás chce pořádně vychválit a nemůže :D
  • Bratr (Zadek nenakrájíš!) 16. 10. 2016 12:46:52
    Obrovský dík a respekt orgům, Podzimní byla skvělá! Krásná trasa (a ve dne!), geniální (a velmi funkční) systém přesunů na další stanoviště, moc hezké šifry. Vyzdvihnul bych Óčka, Legolase, Obloučky (ač na nich jsme využili nápovědu), Nebe peklo ráj, Piškvorky (!!!), Výslužku a Pomeranč. Objektivně se mi asi nejméně líbil Harry Potter (ač jsme ho měli během 5 minut), byl prostě příliš "vědomostní". Některé šifry byly možná až moc triviální, třeba Barevné šipky nebo Vlajky. Velmi chválím využití placek, tuším že se použily snad ve 4 nebo 5 šifrách (a samozřejmě i placky samotné jsou moc fajn suvenýr :)). Taky použití kódů stanovišť v poslední šifře byl moc hezký nápad. Snad jediná malinkatá negativní věc, kterou bych dokázal najít, bylo hledání šifry 17 u Panského rybníka. Že je upřesnítko škrtnuté jsme fakt přehlédli, resp. jsme si mysleli, že to udělal nějak omylem někdo z nás. Ale bloudili jsme jen chvíli a org na telefonu nás zachránil. Díky!
  • Zuzka (Kanonický divisor) 16. 10. 2016 10:13:18
    Také bych chtěla poděkovat za hezkou hru. Moc se mi líbila především trasa (i když v momentech, kdy mířila směrem nahoru, bych vám tvrdila asi něco jiného :D), šifry byly také pěkné, některé možná až moc lehké, ale alespoň si to užily i méně zkušené týmy. Nejvíce se mi líbily piškvorky a výslužka, naopak moc nezabodovala potterovská, na mě až příliš úzce zaměřená šifra. Startovní aktivita byla dle mého dobře zvolená, pěkná na rozehřátí... možná až na to "minové pole", kterým jsme procházeli :D Celkově moc příjemná hra s pohodovou atmosférou. Děkujeme :)
  • eNca 16. 10. 2016 3:21:01
    Díky orgům za skvělou šifrovačku. Skončit ve 3 ráno je supr nápad. Člověk se ještě docela vyspí a nezabije spaním celou neděli. Obtížnost byla pro nás také tak akorát. Skončili jsme před druhou hodinou, takže ani trivka ani příliš složité. Šifry byly celkem logické a vesměs hezké. Prostě jsme si to užili. DÍK
  • Martin (org) 16. 10. 2016 3:02:18
    Hra je skončena! Děkujeme všem za účast a pokud jste blízko cíle v sokolovně na políčku J8, stavte se na bonbony a horky čaj.
  • Romana 16. 10. 2016 0:17:41
    Ahoj, moc děkujeme za hru. Zvláště některé nápady, které se "opakaovaly", se nám moc líbily. Trasa také dobrá, ale kvůli zdravotní indispozici jsme to museli vzdát. I tak jsme si to užili.
  • Martin (org) 15. 10. 2016 12:18:35
    Z nějaké ho důvodu spadl systém. Pokud se stane znovu, volejte 725431242, do minuty jej nahodim
  • Honza (Bazinga) 15. 10. 2016 10:35:30
    Tak uz je to hodina. Prosime neuklizejte start, nez tam dorazime.
  • Martin (org) 15. 10. 2016 10:14:45
    Ahoj, díky za info, dej mi vědět těsně před 11, jak na tom jste na číslo 725431242. Start tu bude minimálně hodinu a půl.
  • Honza (Bazinga) 15. 10. 2016 10:11:50
    Tak uz je to hodina. Prosime neuklizejte start, nez tam dorazime.
  • Honza 15. 10. 2016 10:00:09
    Ahoj, vlak, kterym jede cast tymu z Brna ma pres pul hodiny zpozdeni a na 11 to stihneme jen tesne, pokud vubec. Jen abyste vedeli.
  • Martin (org) 15. 10. 2016 1:22:17
    Právě jdeme spát - občerstvení připraveno, dort taky, šifry natištěny, startovní obálky hotové, stanoviště a nápovědy nahrány do systému... (prosím, před 11:00 do systému nic nepiště, počkejte na start. Tým JménoNeníPriorita patří nám :) Díky! Ježci všude!!
  • Jaqen 14. 10. 2016 22:37:25
    Taktéž.
  • Tajtrdlik 14. 10. 2016 20:20:54
    Já bych ocenil velkou snahu organizátorů hru i systém připravit a vychytat chyby dopředu!
  • Martin (org) 14. 10. 2016 15:17:10
    Je mi líto, ale mobilnější verze nebyla letos v mé síle :( S webem víceméně z mobilu jde manipulovat. Až příště budu dělat web na šifrovačku, snad se dostane i na verzi pro mobil. Tak snad to půjde takhle :)
  • Marťas 14. 10. 2016 15:02:37
    Nešlo by udělat ještě nějakou mobilní verzi systému bez grafiky atd? A zarovnat to na celou obrazovku telefonu? Teď je to takové... :-)
  • Ondra 14. 10. 2016 9:18:29
    Poznám tě i s touhle tváří, Jaqene!
  • Dolfi 14. 10. 2016 0:15:41
    88 týmů, sehr gut.
  • Martin (org) 13. 10. 2016 15:05:19
    Ahoj, za neodpověď se omlouvám, mail jsme kontrolovali naposled včera ráno a až teď se na to chystám. Heslo jde ale změnit - po neúspěšném přihlášení se objeví odkaz na jeho reset, zadej tam jméno týmu a mail prvního registovaného hráče z vašeho týmu, na který heslo přijde. Pokud se na ten mail nedostanete (je chybně zadaný či tak), napište mi znovu na mail podzimní a vyřešíme to.
  • Honza 13. 10. 2016 13:17:12
    Ahoj, jde nějak restartovat heslo týmu, když ten, kdo ho nastavoval a znal, je sklerotik? Včera kolem poledne jsme vám psali z registrovaného mailu a stále bez odezvy. Marhulový komplot
  • Dimitrii 13. 10. 2016 10:43:24
    Místo startu je popsané v sekci "Váš tým".
  • Mike 13. 10. 2016 10:23:43
    Možná jsem to přehlédl, ale je už někde upřesněno místo startu? Díky.
  • Jaqen 12. 10. 2016 12:10:14
    Když jsme u těch vylepšení... nějaká minimální verze by bodla :).
  • Martin (org) 10. 10. 2016 22:05:03
    Díky všem za podněty, některé jednodušší úpravy zítra doimplementuji - zejména nutnost ještě zadat kód stanoviště při vzetí nápovědy a zkusím se kouknout na čištění formulářů.
  • Věšák 10. 10. 2016 16:55:25
    A aby toho ne nebylo málo - když jsem na stránce websystému nepřihlášen (což se v mobilním prohlížeči může stát celkem snadno) a pak se přihlásím, tak se websystém pořád tváří jako nepřihlášen -> je potřeba refresh. Opravit to může např. automatický redirect...
  • Věšák 10. 10. 2016 16:49:30
    A ještě jedna trochu vážnější: formuláře na stránce se nečistí - když se formulář odešle, pole zůstanou vyplněná a při případném refreshi stránky se data odesílají znova. Platí to jak pro odesílání kódů, tak i pro komentáře v diskuzi. Pak se nám ve websystému zahnizďují hejna špatných kódů ;)
  • Věšák 10. 10. 2016 15:14:35
    Ahoj, mám jen malou kosmetickou připomínku - na mobilu se mi zobrazuje kolonka pro heslo nad kolonkou pro jméno. Není to nic hroznýho, ale je otrava začít psát jméno týmu a pak zjistit, že to píšu do hesla ;) Samozřejmě za to může především lenost číst popisek u inputu, ale logicky by mělo být jméno nahoře...
  • Tom 10. 10. 2016 0:49:55
    @Martin: "... ten by se měl automaticky odškrtnout při znovunačtení stránky." Ne vždy, občas zůstane checkbox zaškrtnutý i po načtení stránky - třeba pokud ho zaškrtnu a odešlu formulář tlačítkem "Zadej příchod". Zabránit by tomu měla hlavička `Cache-Control: no-store` (teď je hodnota `private`). Pokud byste to upravovali, navrhuju, aby bylo potřeba opsat kód stanoviště i při nápovědě. Vybavuje me semi, že tým občas zapomněl poslat SMS po příchodu na stanoviště, požádal o nápovědu a dostal ji k minulému stanovišti. Ale nepovažuju to za nezbytné, kdo dovede luštit šifry, měl by umět i správně odesílat formulář :) * zkoušel jsem ve firefoxu a prastarém výchozím prohlížeči v Androidu
  • Mirek (Zvířátka) 9. 10. 2016 22:13:01
    Mám prosbu: mé prohlížeče odmítají doplňovat zapamatované přihlašovací jméno. Mám podezření, že je to tím, že formulářová pole Jméno a Heslo (a tlačítko Přihlásit se, ale to snad nehraje roli) nejsou zabalena do tagu <form>. Dal by se tam prosím doplnit? A ještě jedna prosbička: při hře by mohlo být praktické, kdyby přihlášení uživatelé měli na stránce Průchod týmů odkaz pro návrat na stránku s websystémem :) Díky.
  • Martin (org) 9. 10. 2016 19:41:59
    Ke složitosti vzít si nápovědu: Musí se vždy zatrhnout checkbox, že nápovědu chceš, ten by se měl automaticky odškrtnout při znovunačtení stránky. Podle mne je to dostatečné, pokud bude více reakcí, zamyslím se nad zesložitěním. Co se týče diakritiky v loginu - přejmenujte si tým, aby login neobsahoval diakritiku, po hře můžete vrátit zpátky :)
  • Marťas 9. 10. 2016 17:17:06
    Je možné upravit přihlašování tak, aby bralo i jméno bez diakritiky? Na telefonu se mi to nechce psat spravne :-)
  • Jaqen 9. 10. 2016 15:50:14
    Zkoušel jsem herní systém a přijde mi, že vzetí si nápovědy je... příliš jednoduché. Ve smyslu, že se nápověda dá vzít, aniž bych chtěl. Ale možná jsem příliš paranoidní.
  • Olí 8. 10. 2016 16:05:10
    Díky, regisrováno
  • Martin (org) 8. 10. 2016 15:30:42
    Tak první chybička ve statisktikách opravena (kvůli překlepu se neřadilo správně podle počtu absolutek). Jinak systém snad funguje dobře :)
  • Martin (org) 7. 10. 2016 19:56:06
    Ahoj, registraci vypnu dneska o půlnoci (případně zítra ráno). Pokud se chcete ještě registrovat, učiňte tak prosím rychle a dejte co nejdříve zaplatit startovné (jak zaplatit se dozvíte po přihlášení v sekci Váš Tým).
  • Olí 7. 10. 2016 17:36:51
    Ahoj, dá se ještě případně registrovat? Pokud ano, tak prosím do kdy? Díky moc za info.
  • Olí 7. 10. 2016 17:36:35
    Ahoj, dá se ještě případně registrovat? Pokud ano, tak prosím do kdy? Díky moc za info.
  • Bara 4. 10. 2016 22:13:22
    Ahoj. Tesime se na Podzimni. Jen bych chtela doplnit ke komentarum: konecne podzimni sifrovacka v Praze, ze existuje jiz 10 let prazska (terenni) podzimni sifrovacka Studna a byla tento vikend.
  • Martin (org) 3. 10. 2016 21:26:18
    V uplynulém týdnu jsme testovali. Šifry pro vás jsou již téměř hotové, ladíme pár posledních detailů. Testerům se šifry líbí, jen se ukázalo, že hra je o něco lehčí, než jsme původně plánovali. Podle organizátorů si celou hru užijí nejvíce středně zkušené týmy, začátečníci patrně nedojdou do cíle, ale zaluští si také dobře. Velmi zkušené hráče prosíme, aby hru brali zlehka a užili si ji takovou, jaká je. Píšu to převážně proto, aby se tyto týmy necítily zklamané, jako se stalo na letošní Bedně. Ale určitě vás na hře rádi uvidíme a věříme, že i vám má co nabídnout :)
  • Meggy (org) 3. 10. 2016 20:47:11
    Ahoj, kdo by chtěl ještě platit za hru, tak prosíme 300,- .
  • Martin (org) 1. 10. 2016 20:03:20
    Ahoj, Dobře, že se ptáš. Během algoritmu se mimo mapu dostat můžeš, ale skončit musíš v mapě. Ale můžu prozradit, že většina kódů mimo mapu nevede...
  • sůša 1. 10. 2016 18:21:44
    sorry, dalsi blbej dotaz :D (a jeste asi casem budou, ale aspon pak nebudu doufam otravovat na startu :D) ohledně určení polohy dalšího stanoviště: může se stát, že průběžné místo určení bude mimo obdrženou mapu nebo to znamená že mám špatně řešení? :) (průběžným místem určení myslím například pozici, kde jsem po použití písmen HES ze slova HESLO)
  • Martin (org) 30. 9. 2016 10:51:51
    Jelikož organizátoři nebudou mít teď o víkendu čas se hrabat ve webu (iNula a jiné), registrovat se je možné minimálně do neděle. V neděli napíšeme, zda bude možné se ještě doregistrovat a za jakých podmínek...
  • Martin (org) 29. 9. 2016 9:06:26
    Teď koukám, že už vlastně myšlenku chůze někdo nadnesl. V tom případě se omlouvám, měl jsem s vysvětlením zareagovat dříve, ale nějak mi tehdy nedošlo, že to daný člověk nemyslí jako vtip... Teď už jsou pravdidla upravená a snad je to tak srozumitelné. Cílem hry není nikoho šikanovat, ale udělat hru férovou, aby si ji mohli všichni užít zúčasnění.
  • Martin (org) 29. 9. 2016 0:15:32
    Yeti, pravidlo je myšleno tak, že zakazujeme pohyb jinak, než po vlastních nohou. Jestli někdo bude popobíhat nebo se plazit je nám úplně jedno. Ale nechtělo se mi do pravidel rozepisovat, že je zakázáno se pohybovat pomocí auta, MHD, taxi, kola, koloběžky, bruslí, skateboardu... Pokud někdo napíše, že má zdravotní omezení, po dohodě to jde řešit. Jdu tedy do pravdidel přidat vysvětlení, co v rámci Podzimní znamená chůze... :(
  • Yeti 28. 9. 2016 23:28:22
    Pokračování, protože text musí mít nejvýše tisíc znaků... Coby hlavní tvůrce Per Partes naprosto chápu (a podporuji!) snahu o omezení přesunů na pohyby vlastními silami bez technických pomůcek (možnost účasti invalidních hráčů pak musejí orgové posoudit podle charakteru hry). Ale napsat do pravidel ‚‚Není povoleno přemisťovat se jinak než chůzi‘‘ znamená vyhrocení pravidel do stavu, kdy je pravděpodobně 100% týmů poruší. Takhle se to nedělá. Bude-li při hře celá Praha obsazena pozorovateli bedlivě sledujícímí, zda náhodou nějaký účastník nepopoběhl, budu to brát jako veskrze zbytečné, nicméně selfkonsistentní cvičení z logiky a odjedu do Brna pokořen, leč vnitřně se chechtaje. Nebude-li, tak takové věci do pravidel nepište.
  • Yeti 28. 9. 2016 23:27:32
    Ad chůze. Budu-li si muset vybrat mezi tím, že mne při přecházení silnice srazí projíždějící automobil sprostého cajzla, a porušením pravidel hry, tak veřejně prohlašuji, že v tom případě poruším pravidla hry (ať už ta ne-nchůze bude popobíhání, uskakování, vyděšené motání se, ... nebo cokoli jiného). A když špatně došlápnu, nebudu pak chodit, ale budu kulhat nebo se belhat, nadávaje a na chůzní pravidla zvysoka sera. Také budu na přesnunech během hry pravděpodobně provozovat šourání se, cupitání, potácení se, odbíhání, hrnutí se, loudání, poskakování a další pohyby, jež nejsou prostou chůzí. Zakáží-li mi na základě tohoto prohlášení orgové účast na hře, prosím o oficiální vyjádření se všemi formálními náležitostmi, ježto si ho v tom případě hodlám zarámovat a pověsit na zeď...
  • Martin (org) 27. 9. 2016 22:46:59
    Možné to není, jelikož pro to, abys mohl na šifře žádat o nápovědu (i absolutní), musíš do systému zadat název/kód šifry, který je napsaný na papíře s šifrou. A hrajme fér, takže je zakázáno tipovat hesla šifer :) (ze systému se docela dobře dozvím, kdo zadával špatné kódy, takže to jde zkontrolovat a odhalit tým, který zjevně tipuje kód, místo vyzvedávání šifry). Ale jelikož se tým může dělit, tak před koncem hry můžete vyslat sprintera, který postupně oběhá šifry, zadá je do systému, vezme absolutky a najde cíl. Není to proti pravidlům, ale asi je lepší zkusit řešit ještě nějakou šifru, než se bez luštění hnát do cíle. Pravidlo o tom, že důležité je nejvyšší dosažené stanoviště je motivace pro "rozumně rychlý" přesun během hry, tj. aby týmy nezůstaly viset přes 2 hodiny na šifře. Zaprvé si myslíme, že je to nebude bavit, zadruhé pro organizátory je vždy super, když během hry můžou postupně sbírat alespoň nějaká stanoviště (a hlavně je přestat hlídat proti krádeži).
  • sůša 27. 9. 2016 22:16:19
    ještě jeden dotaz/ujištění: v cíli budou kontrolována řešení všech šifer, budou kontrolována i zadání? nebo je možné v případě nestíhání nasbírat poslední šifry přes absolutky, dopočítat cíl a jít rovnou tam bez dosažení všech stanovišť? :D
  • Honza 25. 9. 2016 15:08:46
    Tak už se mě ujali Bojiví sobi. :)
  • Honza 25. 9. 2016 13:43:18
    Ahoj, našel by se tým, který by uvítal mou jednočlennou posilu? Herní index +-15. Na šifrovačky chodím v posledních letech celkem pravidelně většinou za Šestý nesmysl. Akorát na Podzimní se nesejdeme.
  • Šárka + Péťa 21. 9. 2016 16:49:08
    Ahooj, dvě osamělé duše hledají tým, kterému nevadí vzít jednoho úplného začátečníka a jednu, co byla na šifrovačce naposledy před dvěma lety a rozhodla se oprášit tabulky :-)
  • Tajtrdlik 17. 9. 2016 22:11:10
    Aha fakt, může se pouze chodit. To jsou mi věci :-))
  • sůša 17. 9. 2016 20:44:12
    ok, díky za odpověď, stejně mi to přijde divné, ale asi za to budeme spíš rádi jakožto začátečníci :D
  • Martin (org) 17. 9. 2016 19:51:01
    Ahoj, při použití absolutní nápovědy se šifra nepočítá jako vyluštěná, ale tým může ve hře pokračovat dál na další stanoviště. Takže pokud dojdete do cíle se spoustou absolutek, budete nejspíš poslední z týmů v cíli, ale před všemi týmy, které do cíle nestihly v časovém limitu přijít. A ano, teoreticky by takový tým mohl vyhrát, pokud by nikdo jiný do cíle nedošel (byť by třeba nějaký tým vyluštil všechny šifry až na poslední a tam odmítl vzít absolutku a čekal by až na konec hry). To ale myslím, že na Podzimní nenastane :)
  • sůša 17. 9. 2016 18:12:28
    Ahoj, muzu se zeptat jak funguje absolutni napoveda, pripadne jaka je za ni penalizace (jesli jen casova nebo nejaka dalsi) protože v pravidlech se píše "O pořadí rozhoduje primárně nejvyšší dosažené stanoviště, dále pak počet vyluštěných šifer a nakonec celkový čas." takže tym, ktery by pouzil spoustu absolutnich napoved muze teoreticky vyhrat, coz mi prijde divne ;-) (sorry jesli je to blby dotaz, jdu poprve :D)
  • Jaqen 16. 9. 2016 16:08:12
    Koukám, že není povolený ani přesun MHD (a teda ani během, ale...). Zajímavé.
  • Meggy (org) 15. 9. 2016 10:56:13
    Ahoj všichni, připomínám, že už jenom během dneška je startovné 200,- Kč za tým. Bankám ale občas trvá, než si platbu mezi sebou předají, tak by bylo skvělé, kdybyste nám poslali i screenshot platby, ať máme jistotu, že jste to stihli. Díky.
  • Martin (org) 14. 9. 2016 20:40:15
    Super, to jsem rád. Mohl jsem ti údaje pro platbu poslat přímo, ale potřebuji, aby se všichni byli schopni přihlásit během hry, takže lepší řešit problémy teď :)
  • Tajtrdlik 14. 9. 2016 20:36:49
    Super. Funguje to. Už jsem se přihlásil a odeslal platbu. Díky moc.
  • Martin (org) 14. 9. 2016 20:17:46
    Ahoj, mělo by to fungovat - login je stejný jako jméno týmu (i s mezerou mezi slovy), heslo si nech vygenerovat nové na mail. Pokud by ti na mail nedošlo, či by byl ještě jiný problém, napiš mi prosím přímo na podzimni.hra@gmail.com a budeme to řešit. Jinak mně se podařilo si přes admina změnit váš mail na můj, vygenerovat si heslo a normálně se za vás přihlásit. Mail už bys tam měl mít zase zpátky...
  • Tajtrdlik 14. 9. 2016 19:56:57
    Mám problém. Rád bych zaplatil startovné a vešel se ještě do 200 Kč, jenomže si nepamatuju přihlašovací údaje. Nefunguje to ani s nově vygenerovaným heslem. Možná si pletu login. Jde o tým Kdyby náhodou. Jak to mám vyřešit? :-)
  • Jaqen 12. 9. 2016 21:34:31
    Máme ještě místo. Dopiš se ;).
  • Sabrina 12. 9. 2016 21:18:52
    Ahoj všem! Mám dva dotazy do placu :) a) nenajde se někdo, komu by se hodila má maličkost jako posila do týmu? (herní index 16) b) není tu tým z Hradce Králové, který by náhodou měl jedno volné místo na cestu tam či zpět? Či na obě? :D
  • Martin (org) 8. 9. 2016 16:55:31
    Hra se nám pomalu začíná blížit a usilovně připravujeme šifry. Pokud víte, že se Podzimní nemůžete zúčastnit, ale mohli a chtěli jste nám pomoci, otestujte nám šifry! Pište na mail podzimni.hra@gmail.com, za pomoc budeme opravdu rádi :)
  • Jaqen 7. 9. 2016 23:24:25
    Lol.
  • Jaqen 7. 9. 2016 23:24:05
    Eriku, jestli se chceš přidat, dopiš se do týmu. Ber to jako vstupní test.
  • Erik 7. 9. 2016 20:27:59
    @Jaquen - přidal bych se, napište mi na erik.hendrych@seznam.cz nebo na facebook.
  • Martin (org) 6. 9. 2016 16:49:34
    Ahoj, herní index je vlastně počet šifrovacích her, kterých ses kdy zúčastnil. Místy není jasné, jaké hry počítat a jaké ne, každopádně více informací najdeš na webu www.sifrovacky.cz, kde si i hráči ukládají s kým šli kterou hru. Tím pádem tam najdeš herní indexy většiny aktivních hráčů.
  • Ondra 5. 9. 2016 19:35:16
    Jak se počítá takový herní index? ;)
  • Jaqen 30. 8. 2016 16:09:14
    Máme volno. Přidejte se.
  • Martin (org) 23. 8. 2016 12:42:30
    Ve tři ráno proto, že už bude celkem zima, tak ať týmy (a organizátoři) zbytečně nevymrznou. A pokud lidi přijdou po konci hry do cíle na vyhlášení, tak pak bude rovnou navazovat ranní MHD a případné vlaky domů...
  • Tajtrdlik 23. 8. 2016 11:26:44
    No sláva, konečně pražská šifrovčka na podzim :-) Vypadá zajímavě. Má nějaký zvláštní důvod ten konec ve tři ráno?
  • Martin (org) 13. 8. 2016 20:49:14
    Milí hráči, vítejte na našich nových stránkách. Mějte s nimi prosím strpení a neočekávané věci nám neváhejte ohlásit buď sem do fóra, případně na mail podzimni.hra@gmail.com